MİZAH : Etrafınızda En Az Birini Gördüğünüz 29 Klişe Dövme

Dövme denince işi felsefeye ne kadar uydurabileceğinizi bilseniz siz de şaşarsınız. Anlamı olması gerektiği düşünülen dövmeler, anlamı olmasa bile hoş olabilecek dövmelere anlam yükleme çalışmaları… İş sıkıntı yani. Sadece eğlencesine çizdirsek? Orası da pek olmuyor.

Birkaç cümleyle bu olmazlığı örnekleyelim:

  • “Bu kuş dövmesi benim kuşlar kadar özgür olduğumu gösteriyor…”
  • “Sevgilimle birbirimizin adlarını dövme yaptırdık. Çünkü aşkımız sonsuz.”
  • “Bir ok geriye çekiliyorsa bu hayattaki zorlukları temsil eder. Ama ok eninde sonunda ileri gider. Yani hayatımız güzel, samanlıklar seyran olur. Bu yüzden ok dövmesi yaptırdım.”

Eh yeter ulan diyesinizin geldiğini biliyoruz. Bu sebeple ıslak odunla kovalanması gereken dövmeleri masaya yatırdık. Verdik veriştirdik.

Bıktıran, kusturan sonsuzluk işareti

infinity_tattoo__by_alessiarm-d6kfk8w
Eskiden tek bir varyasyonu vardı, artık klişeliğini yok etmek adına üretilen çeşitlemeleri dahi klişeliğin tahtına oturdu. Sonsuzluk işareti adeta matematik dilinden bile kaldırılsa yeridir artık.

Kelebek ve türevleri

Best-Butterfly-Tattoo-Designs-600x400
Üniversiteyi yeni kazanan açılım sevdalısı kızımızın bir aralık dövme sevdasına kapılıp dosyadan seçtiği ilk şeydir kelebek. Ha ikincisi nedir derseniz, yıldızdır, tüydür, kara hindibadır.

Sahte özgürlük sembolü olarak kuşlar ve türevleri

24-small-bird-tattoo1
O siyah ve siluet halindeki kuşlar, büyükten küçüğe, kol gibi.

Tüy dövmesi yaptırmanın dayanılmaz hafifliği

tumblr_mj9j54T1aj1qzabkfo1_500
Daha çok zeytinyağı reklamına yakışırdı bu sanırım. Hafifim, hafifsin, hafif. Tek bir farkla tabi; iç huzur dediğimiz şey tüy dövmesi yaptırarak elde edilebilecek bir kabiliyet değil maalesef.

Kara hindibayı kim unutabilir ki?

dandelion-tattoo-on-front-shoulder
Bir bu, bir de bunu üflerken çekilmiş fotoğrafınız varsa tamamdır, adres alır kapılara kadar gideriz.

Bir dönemin motto’su olarak “Carpe Diem”

2134-carpe-diem-con-lazos-y-estrellas_large
Anı bile yaşayamaz olduk sizin yüzünüzden… Bu dövme tipi kesinlikle vurun kahpeye listesinde bir numara.

Küçük Prens

32958782_d9a3caa892_b-001
Sarı saçına, melül bakışlarına 100 yıldır vurulduğunuz yetmedi mi!

İçimizdeki denizciye yelken açtıralım

29-tattoo-of-rosary-anchor
Bir denizcilik fetişi olarak çapa dövmesi acilen, çabuk çabuk bitmesi gereken dövmelerden.

Ra’nın Gözü

Eye of Ra
Biraz ilkokul seviyesi Mısır mitolojosi bilgisi ve bir zamanlar mutlaka Pazar bulmacanızda denk geldiğiniz Mısır’da Güneş Tanrısı sorusuna verdiğiniz cevaptan bahsediyoruz. Artık biraz solmaya yüz tuttu ama 90′larda pentagramdan sonra en popüler sembollerden biriydi şüphesiz.

Yerli Mitoloji 101: Dreamcatcher

1402066_454289441350128_1938604808_o-600x400
Dilimize naçizane rüya yakalayıcı olarak çevirebileceğimiz, artık neredeyse her hediyelik eşya dükkanında bulunabilen Kızılderili kültürüne ait bu objeyi, saçını tepede topuz yapmış kızlarımızın boynunda görürseniz o boynu tokatlamanızı gerektiren türde klişe bir dövme. Evet.

Bir şirinlik göstergesi olarak kurdele dövmesi yaptırmak

6-Ribbon-Tattoo
Daha çok hediye paketi görüntüsü verse de “Aman önemli olan vücudumda güzel durması” akımının baş temsilcilerinden biri kendisi.

Samanyoluna kadar yolu var. Yıldızlar, gezegenler…

star-tattoo-1
Bu da bir “bıkmadınız” serisinin meşale taşıyanlarından. Kafasını bir türlü anlayamadık.

İrlanda milliyetçiliğinin mihenk taşı: Yonca

clover-leaf-tattoo
Yoncanın dövmede kullanılmasının iki sebebi olduğunun kararına vardık: İlk sebep; yılda bir kere “St.Patrick’s Günü, abov!” diyerek yeşillere bürünen, İrlanda kültürüne sebebi bilinmez bir fetişle bağlı insanlar. Diğer sebep; herkesçe bilinen uğur getirme özelliği tabi ki. Uğur getirir diyerek ejderha dışkısı yiyebilecek insanlardan söz ediyoruz, aman dikkat.

Envai çeşit kanat geldi haanııım

tumblr_lrmo779WAg1qgm0v0o1_1280
Kanat vardır doğanı padişaha götürür; kanat vardır kuzgunu leşe götürür, kanat vardır kız bileğine süs olur sevgili okur. Şüphesiz ki uçma isteğiyle yanıp tutuşan insanoğlunun madde bağımlılığından önce başvurduğudur kanat dövmesi. Israrla yok edilsin istiyoruz.

Uğur böceği

Cute-Ladybug-Tattoo-Designs
Yine şans getiren objeler furyasına kapılıp gitmenin sonucu olan bu dövmeye de ne yazık ki klişe etiketini yapıştırmak zorundayız.

Orta yaş krizi geçiren anne dövmesi

breast tat4
Göğüs çizgisi başlangıcına resmedilen gül veya ikili kiraz olarak vuku bulan bu dövme annenizin menopozdan önceki son atraksiyonu olabilir, aman dikkat.

Bir kar tanesi ol, kon tenimin ucuna

l
Bir kar tanesi kadar eşsiz olmak, kar tanelerinin birbirine benzememesi gibi temalardan yola çıkılarak sahip olduğunuz bu dövmeye bakarak demek istiyoruz ki, her insan zaten halihazırda birbirinden farklıdır, oranıza buranıza yaptırdığınız sıradan kar tanesi dövmesi durumu ancak daha kötü yapabilir. ListeList kişisel gelişim servisi sundu.

Tatlıcık baykuşlar, cici baykuşlar

10-most-painful-places-to-get-a-tattoo1215243062-jun-24-2013-1-600x400
Daldaki baykuş da şüphesiz ki bir omuz kenarı süsü, bir üst kol olmazsa olmazı. Çabuk çabuk bitse güzel olabilirlerden.

Alt kola ne idüğü belirsiz alfabe döşemek

tattoo-chinese-script
İşte bu hiç bitmeyecek bir dövme ekolü sevgili okur. Adımın Sanskritçesi neyse onu yazıver abi denmiş olması muhtemel olmakla birlikte Japonca, Çince ve türevleri de hiyeroglifvari yapısıyla gönüllere, değil kollara taht kurmuştu.

Sol anahtarı, İngiliz maymuncuğu

283392_f520
Boyna doğru uçuşan sol anahtarı, notalar, bir müzik sevdalısının alt metni. “Ben müzisyenim, bu dövme o yüzden var.” İtiraf edin hadi hadi.

Kalp

tumblr_mj7tq04atI1s4gvfio1_500
Bunun bir üst adımı smiley yaptırmak olsa gerek. Ama durun, o da çok var etrafta zaten.

Güller kırmızı, menekşeler kırmızı

Flower_by_JetTattoo
Durun lan, bahçe yanıyor! Çiçek dövmeleri kullanıla kullanıla eksilseydi, şu ana kadar milyonlarca kere bitmiş olurdu. Ama öyle olmuyor tabi.

Bel altı tribal

Tribal-tattoo-ideas
Gönlümüzün sürtük mührü, erkek omzu başucu kitabı, alt kol kaplayıcısı, dikenli dikensiz, iç içe geçen, oradan buradan çıkan çizgiler… Evet bebek? Hayır bebek.

Ben bir mal mıyım?

unique-barcode-tattoo-designs-for-free
Evet gerçekten, espri anlayışı filan ama… Neden barkod? Kapitalist dünyanın esirleriyiz demenin aşırı aptalca yolu mu? Olabilir. Ya da kısaca, “Ben bir malım.”

Her türlü kişisel gelişim mesajı

Let_it_be
Çoğunlukla İngilizce formlarda ve çevrilmiş halleri şu şekilde olan mesajlardır; oluruna bırak güzelim (let it be), ana gibi yar olmaz (forever young), acı yok Rocky (no pain no gain), pantolonunu çok sevdim çıkar onu bebeğim (now or never), düşsek de kalkarız daha ölmedik ya (i refuse to sink) gibi…

Barış işareti

ankle-peace-sign-tattoo-designs-1
34 Taksim Greenpeace Merkez, Kafasına Göre Herkezz!

Felsefesi klişe: Kola isim yazdırmak

yazi-isim-dovme-FyYnOyMl
Barkod dövmesinin egoist, narsist versiyonu. Adeta bir “Golumlan gonuş”.

Bonus: Klişe Aday Adayı Ters Üçgen

ellie-goulding-triangle-tattoo-detail1-500x500
Mor olanı İkinci Dünya Savaşı sırasında Naziler tarafından Yahudi insanları sınıflandırmak için, pembe olanı da Soykırım boyunca bastırılan homoseksüel insanların kullandığı bir sembol olsa da çoğu insan şüphesiz ki “Ters üçgen, ters üçgen, cool” şeklinde ediniyor bu sembolü, orası kesin.

O kadar klişe ki neresinden tutacağını bilemediğimiz bonusu: Only God…

profile-Da-Jagger-Meister-234_63088
Yetmez ama “judge me”.

Etiketlendi:,

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

YÜKSEK STRATEJİ TÜRKİYE

strateji, istihbarat, güvenlik, politika, jeo-politik, mizah, terör, araştırma, teknoloji

%d blogcu bunu beğendi: